De campagne "Welkom op het water"van de HISWA draait nu al enkele maanden.
Met "Welkom op het water" willen Geert Dijks, directeur van de HISWA, en zijn organisatie ervoor zorgen dat er meer watersporters komen.
Jongeren het water op
Deze campagne is hard nodig: de watersport vergrijst en als de sector de handen niet ineen slaat, leidt dit tot een krimp van de markt. De wereld op het water biedt een totaal andere beleving dan de wereld van alledag. Dat is de boodschap die centraal staat in de Welkom op het water-campagne.
Voor de campagne is een video geproduceerd die jongeren die al varen of gevaren hebben met (groot)ouders, en gezinnen die wel eens meevaren met anderen of vroeger als kind gevaren hebben op het water wil verwelkomen.
Watersporten voor elk wat wils
Watersporten is fantastisch, verrassend, laagdrempelig, het is vaker dan mensen denken om de hoek, en er is voor elk budget wat wils.
Dat is wat deze doelgroep in de film krijgt voorgeschoteld.
Met als uiteindelijk doel dat ze de weg vinden naar de HISWA-bedrijven voor het kopen of huren van een nieuwe of gebruikte boot, kano of SUP, het nemen van een zeilles en het huren van een ligplaats.